کوچولوهای من

شاد کردن کودکان

1396/7/29 0:07
نویسنده : زهرا راد
30 بازدید
اشتراک گذاری

شاد بودن بزرگترین هدیه است که کودکان می توانند از والدین خود دریافت کنند. مطلب زیر به شما می گوید که چطور به کودکاتان حس رضایتمندی پایدار بدهید.  

- کمک کردن به دیگران را به کودکان اموزش دهید

 

برای آنکه بتواند کودک شاد باشد احساس کند که عضو با ارزشی از یک جامعه است و می تواند به زندگی دیگران معنی ببخشد. با بوجود آوردن موقعیت مناسب، این احساس را در او بوجود اورید. اسباب بازیهای قدیمی او که دیگر به آنها احتیاجی  ندارد را از او بخواهید به بچه های نیازمند دیگر  بدهد، یا در فروشگاهاز او بخواهید که مقداری مواد غذایی برای کمک به  افراد  مستمند خریداری کند.

 

کودکان می توانند لذت کمک کردن به دیگران را در سنین پایین اموزش ببینند.

 

 

همراه با کودک فعالیت فیزیکی انجام دهید .

 

همراه با کودک خود گردش کنید، با او بازی بروید ویا با  او دوچرخه سواری کنید. با این کار نه تنها نیرو کودک خود را بیشتر  می کنید بلکه باعث شادی او می شوید. فعال نگهداشتن کودک، استرس را در آن کاهش می دهد وباعث میگردد او انرژییش را به طریق درست تخلیه کنند. کودکان سالم از قدرت بدنی بیشترینسبت به دیگران برخوردارهستند. کودک بیشتر ازآنکه نگران ظاهرش باشد به کارهایی که انجامی می دهدافتخار می کند چنانچه کودک در انجام کاری که دوست دارد تشویق شود، برای ایجاد شادی درکودکتان روش جدیدی  به کار بسته اید.

 

 

 

با کودکتان بخندید

 

برای بچه لطیفه تعریف کنید، خود را دست بیاندازید. شعر خنده دار بخونید،. خندیدن برای کودک و خود شما نیز مفید است. دلیل  فیزیکی این است که هنگامی که می خندید،نگرانی و اضطراب آزاد میگردد و اکسیژن بیشتری دریافت می شود

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)