کوچولوهای من

مراقبت های بارداری

1396/8/1 1:27
نویسنده : زهرا راد
37 بازدید
اشتراک گذاری

در صورتی که چند قلو باردار باشیم، مراقبتهای بارداری ماچگونه است؟

حتی اگر شما جوان و کاملا سالم باشیدچندقلو بارداربودن پر خطر" محسوب می شود. چند قلو باردار بودناحتمال زایمان زودرس و عوارض دیگر را بالاتر میبرد. مراقبتهای مناسب دوران حاملگی، کمک می کند تا شما و کودکانی که در شکم هستند، در طول دوران بارداریاز وضعیت بهتری بهرمند باشید.

شما در مقایسه با خانمهایی که یک نوزاد در شکم دارند باید دفعات بیشتری در دوران بارداری به پزشک راجعه کنید..  در 24 هفته اول هر ماه یک به پزشک مراجعه کنید؛ سپس تا 32 هفتگی به صورت یک هفته در میان به دیدن پزشک برفته و پس از آن نیز هر هفته  با پزشک خود قرار داشته باشید .

چه نوع دکتری را بروم؟

خانمها معمولاقبل  از آن که بدانند چندقلو باردارهستند یک پزشک زنان و زایمان را برای خود انتخاب کرده اند. اگر تا کنون توسط پزشک متخصص  معاینه نشده اید، باید به محض اینکه از چند قلو بارداربودن خود مطلع شدیدبا یکی از این پزشکان ملاقات کنید.

و یاشاید نیاز باشد در مقطعی از دوران بارداری توسط یک متخصص پریناتولوژیست معاینه شوید. این متخصص که به نام متخصص مادر و جنیننئشناخته می شود در واقع متخصص زنان و زایمان میباشند که در موضوع حاملگی پرخطر فوق تخصص میباشند .

برخی از این متخصصی ها  به تنهایی مسوولیت زایمان را بر عهده نمی گیرندو به همراه یک متخصص  دیگر ز وضعیت شما را ببرسی می کنند.

در صورتی که سه قلو و بیشتر بادار میباشید، اگر با وضعیت حاد پزشکی یا عوارض حاملگی مواجه هستید باید بسریعا با متخصص پریناتولوژیست تماس بگیرید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)