کوچولوهای من

گوش دادن به نوزاد

1396/8/3 0:28
نویسنده : زهرا راد
47 بازدید
اشتراک گذاری

وقتی پدر و مادر از تمایل خود مبنی بر ساکت کردن سریع گریه کودک  پیروی کنند  زمان لازم را برای شنیدن  و فهمیدن کلیدرفتاری نوزادماشان پیدا نمیکنند و احتمال کمتری وجود دارد که بتوانیم نیازی را او وافعا در پی به دست اورنش  بوده بفهمیم و به درستی آن را براورده کنیم.

پنی ویفلر در کتاب "دست در دست هم پدر و مادری کنیم" می گوید: وقتی ودکان نوپا خوب نیستند گریه می کنند تا فشار را سبک کنند. ما سعی می کنیم مشکل آنها را با آرام به پشتشان زدن، ، راه بردن ، پستانک وتکان دادنو گاهی اوقات شیر دادن رفع کنیم.ما فکر میکنیم که برای بچه بهتر است که ناراحتی اش را بیان نکند... اما خواهید دید که وقتی شما بیان احساسات نوزادی را متوقف می کنید او واقعا بهتر نخواهد شد."

 

 

مگدا گربر در کتاب "والد عزیز! ازنوزادان با احترام مراقبت کنید" می گوید: یک مادر عصبی به احتمال زیاد از سریعترین آرام کننده استفاده می کند- به نوزاد شیر یا شیشه  را می دهد که بچه غالبا می پذیرد، آرام می شود .قطعا درصورتی که نوزاد  گرسنه باشد این کار راه حل درستیمیباشد  اما اگر  گریه نوزاد به علت نیازدیگری باشد او یاد می گیرد که در پاسخ به این نیاز ها منتظر غذا باشد و باوجودی که گرسنه نیست شیر یا شیشه راطلب میکند "

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)