کوچولوهای من

مراقبت از نی نی های تازه به دنیا امده

1396/7/24 1:38
نویسنده : زهرا راد
63 بازدید
اشتراک گذاری

مراقبت از بند ناف نوزاد
در زمان بارداری، بند ناف غذا و اکسیژن را از بدن شما به جنین می رساند. اما درست بعد از زایمان این بند ناف با گیره ای مسدود گردیده و ارتباط جنین با بدن مادر جدا می شود، در این حالت بند ناف به شکل پوست خشکی بنظر می اید. اما به نوزاد آسیبی نمی رساند، زیرا عصبی به آن متصل نیست، ولی پاکیزه و خشک نگه داشتن اطراف بند ناف  برای عفونی نشدن نکته  مهمی میباشد. بنابراین را زیاد حمام نکنید تا این قسمت از پوست، کاملاً خوب شود و زایده بند ناف کاملاً از بین برود. بهبودی بند ناف معمولاً دو هفته بطول می کشد..

حمام نوزاد
در هفته های اول ، دومرتبه حمام کردن کفایت میکند. شما می توانید صورت، گردن، دست های نوزاد را هر دو روز یک بار تمیز کرده و از پاکیزه بودن او به این ترتیب مطمئن شوید. زمانیکه نوزاد را حمام می کنید از وان بچه یا از کف پوش های نگهدارنده  نوزاد برای پشتیبانی از او استفاده کنید. بعضی از متخصصین استفاده از صابون را صحیح نمی دانند اما اگر شما از صابون استفاده می کنید از صابون مخصوص کودکان استفاده کنید، به هیچ وجه نوزاد را از نظر دور نکنید و او را هرگز به حال خود رها نکنید. زمانی که او را بلند می کنید، مراقب باشید زیرا ممکن است بدن نوزاد کمی لیز باشد.

لباس پوشانیدن
نوزدتان نمی تواند دمای بدن خود را تنظیم کند بنابراین کم یا زیاد پوشانیدن لباس به نوزاد بسیار مهم است. انتخاب چندین لایه از لباس های سبک بهتری برای پوشاندن نوزاد است. زیرا در صورت نیاز می توانید از تعداد لباس ها کم یا به آن ها اضافه کنید. در فصل های سرد کلاه را فراموش نکنید، زیرا نوزاد گرمای بدن خود را از طریق سرش از دست می دهد.

 

پوست نوزاد
قرمزی  جوش و دانه های ریز از موارد عمومی و عادی در نوزادان می باشد. کوچولوی شما ممکن است لکه های سفید رنگی بر روی بینی و گونه هایش داشته باشد، با این لک ها کاری نداشته باشید زیرا معمولا آنها بخودی خود نازبین میروند.


لکه های زخیم چرب زرد رنگی بر پوست سر نوزاد بدون خطر هستند و که با شامپوی مخصوص از بین میروند، تعویض منظم پوشک نوزاد، تمیز و خشک نگه داشتن او و استفاده از کرم های مخصوص نوزادان از ایجاد ناراحتی در کوچولوی شما پیشگیری می کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)